Popularność tzw. outsourcingu od kilku lat zdecydowanie rośnie. Decyzja o takim modelu współpracy może okazać się najlepszym rozwiązaniem dla wielu firm. Coraz więcej z nich decyduje się m.in. na outsourcing usług logistycznych, sprzedaży, księgowości itd. Dlaczego warto korzystać z tego rozwiązania?
Dobra organizacja działań podstawą sukcesu
Prowadzenie biznesu opiera się w dużym stopniu na dobrej organizacji działań, gdyż nie wszystko można wykonać wewnątrz firmy – część zadań warto zlecić firmie specjalizującej się w danej dziedzinie.Poniżej najważniejsze korzyści, jakie niesie ze sobą outsourcing e-commerce.
Outsourcing e-commerce
Outsourcing e-commerce to element kompleksowej obsługi klienta w działaniach w Internecie. Pomaga znacznie efektywniej docierać z ofertą czy produktami do potencjalnych zainteresowanych. Prowadzenie biznesu e-commerce to długa lista działań, które należy wykonać lub o nie zadbać, m.in. zlecając je specjalizującym się w danej branży firmom. W wielu sklepach internetowych część działań realizowana jest wewnątrz firmy, część zleca się na zewnątrz.
Zaliczają się do nich m.in. logistyka, obsługa klienta, gospodarka magazynowa, e-marketing (SEO i SEM, social media) itd. O jakość wszystkich tych działań należy odpowiednio zadbać, gdyż składają się one na efekt finalny. Kluczowe jest zaplanowanie i organizacja tych działań, ale nie zawsze można wszystko wykonać wewnątrz firmy – dobrym rozwiązaniem może być outsourcing logistyki, magazynu itd.
Outsourcing logistyczny / outsourcing magazynowy
Warto redukować ryzyko, jeśli jest to możliwe. Skoro nie wszystko można i warto wykonać samodzielnie – każda firma specjalizuje się przecież głównie w swojej dziedzinie – część działań warto zlecić na zewnątrz. Specjaliści przejmą m.in. outsourcing logistyki – zewnętrzne magazyny i powierzchnie magazynowe to specjalizacja wielu firm. Warto zlecić te zadania, co pozwoli m.in. obniżyć koszty prowadzenia firmy oraz zaoszczędzić czas.
Listę zagadnień związanych z logistyką i magazynowaniem można oddać podmiotom zewnętrznym, które dopasowują się do specyfiki rynku e-commerce. Outsourcing magazynowy ma też tę ogromną zaletę, że nie trzeba posiadać własnej powierzchni magazynowej.
Co jeszcze warto outsourcować?
Najpopularniejszy jest obecnie outsourcing e-commerce, logistyki itd., ale można też przemyśleć, czy nie zlecać firmom zewnętrznym także działań marketingowych, księgowych itd. Zależnie od profilu firmy, może okazać się, że warto też outsourcować też m.in. operacje płatnicze, zarządzanie dokumentami, obsługę prawną itd. Przede wszystkim obowiązuje jedna zasada – warto outsourcować działania, w których nie jesteśmy specjalistami.
KKw, f: athree23 / pixabay